λιμάνι Ραφήνας

 E-men.gr

Επίσημος χορηγός e-men.gr

 

Χρήσιμες πληροφορίες

Εφημερεύοντα φαρμακεία Δημαρχείο ΚΕΠ αστυνομικό τμήμα ΕΛΤΑ ΟΤΕ ταξί ΚΑΠΗ κολυμβητήριο δημοτικό ωδείο κλειστό γυμναστήριο ΚΤΕΛ παιδικοί σταθμοί πνευματικό κέντρο πυροφυλακή φιλαρμονική δήμου ΚΕΘΕΑ πάρκο Καραμανλή βιβλιοθήκη συμβουλευτικός σταθμός δημοτικός κινηματογράφος νοσοκομεία ιατρεία ΙΚΑ νηπιαγωγεία σχολεία τράπεζες καφετέριες delivery εκκλησίες

Ενημέρωση

Δρομολόγια πλοίων ΚΤΕΛ δημοτικής συγκοινωνίας ειδήσεις δελτίο καιρού προγνωστικά όλα τα τελευταία επικαιρότητα Διαύγεια πολιτιστικά επιστημονικά νέα με συνεχή ενημέρωση εορτολόγιο ανεμολόγιο αθλήματα Live camera κάμερα παρακολούθησης λιμένος χάρτης περιοχής parking χώροι στάθμευσης αυτοκινήτων και σκαφών.

 

Δήμος

αξιοθέατα δημοσκοπήσεις παραλίες καφετέριες και διασκέδαση δημοτικά νέα καταστήματα αξιοθέατα τιμές σε πρατήρια καυσίμων επιτροπές δήμου δημοτικό συμβούλιο οικισμοί κανονισμός νεκροταφείου η γνώμη σας στήλες μέλη Ασκηταριό Μεσόγεια Ανατολική Αττική Μαρίκες Μαρικάκι μπλέ λιμανάκι παραλία λιμανιού κόκκινο λιμανάκι

Ιστορία του λιμανιού - History of the port of Rafina

 
 


( Λιμάνι Ραφήνας το 1950 )

Στο λιμάνι  δημιουργήθηκε μικρή προκυμαία, με την επίστρωση αργών λίθων της ακτής, καθώς και μία επίσης μικρή ξύλινη προβλήτα.    Στις αρχές της δεκαετίας του 1930 η Προσφυγική Ομάδα καταργήθηκε και συμπήχθηκε η Κοινότης Τριγλίας (Ραφήνας).   Πραγματοποιήθηκε αποξήρανση του έλους και η οριστική διανομή των  κλήρων, ενώ διαμοιράστηκε και η έκταση κοντά στον Άγιο Νικόλαο, σε πρόσφυγες και μη.  Γρήγορα άρχισαν να οικοδομούνται οι πρώτες παραθεριστικές κατοικίες, προσφέροντας εργασία σε πολλούς  από τους κατοίκους, ενώ λειτούργησαν και τα πρώτα μικρά ξενοδοχεία.  Ο δρόμος  Διασταύρωσης  Ραφήνας ασφαλτοστρώθηκε,  έγιναν γεωτρήσεις και τοποθετήθηκαν βρύσες σε πολλές γωνίες του οικισμού, και ιδρύθηκε η Ηλεκτρική  Εταιρεία Ραφήνας των αδελφών Χρυσόγελου και το παγοποιείο.

Στα σκοτεινά χρόνια της γερμανικής Κατοχής,  τα ακρωτήρια κοντά στο λιμάνι της Ραφήνας γέμισαν πολυβολεία, ενώ το ύψωμα στη νότια πλευρά του ρέματος μετατράπηκε από τους Γερμανούς σε οχυρό, όπως μαρτυρεί και η σημερινή του ονομασία.  Παρόλα  αυτά από τη Ραφήνα εκτελούνταν δρομολόγια διαφυγής στρατιωτικών και πολιτικών προσώπων.

Ένας από τους 100 Δήμους των Αθηνών που ορίστηκαν από τον Κλεισθένη ήταν και ο ΑΡΑΦΗΝ. Εδώ ζούσε μία από τις 10 φυλές της Αττικής με ηγέτη τον Αραφήνα. Στην περιοχή του Δήμου Ραφήνας έχουν εντοπισθεί ευρήματα Πρωτοελλαδικής ανάπτυξης καθώς και Βαλανείο Ρωμαϊκών χρόνων. Η αρχαία Ραφήνα βρισκόταν πάνω από το λιμάνι. Στη θέση Ασκηταριό (παραλία Μαρίκες) βρέθηκαν οχυρωμένοι οικισμοί της πρώιμης εποχής του Χαλκού.

Η σύγχρονη ιστορία της Ραφήνας αρχίζει το 1923.

Η Μικρασιατική καταστροφή το 1922 και ο ανελέητος διωγμός οδηγεί τους κατοίκους της Τρίγλιας Βιθυνίας της Μικράς Ασίας, γενέτειρας του Iερομάρτυρα Μητροπολίτη Σμύρνης Αγίου Χρυσοστόμου, στην Ελλάδα, με πλοία του Τριγλιανού εφοπλιστή Φίλιππου Καβουνίδη.

Το 1923 γίνεται η απαλλοτρίωση του κτήματος Σκουζέ, το οποίο παραχωρείται στους Τριγλιανούς πρόσφυγες. Αποκτώντας καινούργια πατρίδα , οι Τριγλιανοί, που διακρίνονται για τη δυναμική και το πνεύμα τους, οικοδομούν και αναβαθμίζουν μια νέα Ραφήνα. Ορισμένοι οικίσκοι παραχωρούνται σε πρόσφυγες Βουρλιώτες, Καραμανλήδες και άλλους.

Το 1929 συστήνεται η κοινότητα Ραφήνας, με μοναδικό σημαντικό οικισμό τη Διασταύρωση Ραφήνας , που πριν ακόμα από των ερχομό των προσφύγων κατοικείτο από εργάτες λιγνιτωρυχείου (κατά πλειοψηφία Ευβοιώτες). Την επόμενη δεκαετία η Ραφήνα χαρακτηρίζεται για την έντονη ανάπτυξη της παραθεριστικής κίνησης και την αξιοποίηση του λιμανιού. Ο Β΄ Παγκόσμιος Πόλεμος όμως σκιάζει και τη Ραφήνα, όπου εγκαθίστανται γερμανικά και ιταλικά στρατεύματα στην περιοχή επιβάλλοντας στους κατοίκους καταναγκασμούς και απαγορεύσεις και σταματώντας προσωρινά την ανάπτυξη της πόλης.

Η μεταπολεμική περίοδος βρίσκει τη Ραφήνα σε μια απόλυτα επιτυχημένη προσπάθεια οικονομικής και κοινωνικής ανασυγκρότησης που ενισχύεται κυρίως από τον εκσυγχρονισμό του λιμανιού , σειρά βασικών, λειτουργικών έργων και από την οικοδόμηση κτιρίων.

Το 1994 η Ραφήνα - δεύτερο, μετά τον Πειραιά, λιμάνι της Αττικής- γίνεται Δήμος. Η σημερινή Ραφήνα είναι μια πανέμορφη, παραθαλάσσια, σύγχρονη πόλη, που διατηρεί το χρώμα της και σέβεται την ταυτότητά της, αγαπάει τους κατοίκους της και προσελκύει πλήθος παραθεριστών και επισκεπτών.

 
History of the port of Rafina
 
One of the 100 municipalities of Athens defined by Cleisthenes was the ARAFIN. Here lived one of the 10 tribes of Attica led by Arafina. In the Municipality of Rafina findings have been identified EH development and Roman baths. The ancient port of Rafina was above the harbor. Instead Askitario (beach Marikes) were fortified settlements of the early Bronze Age.

The modern history of Rafina started in 1923.

The Asia Minor Catastrophe in 1922 and the merciless persecution leads the inhabitants of Triglia Bithynia in Asia Minor, the birthplace of St. Ieromartyra Metropolitan Chrysostomos of Smyrna, Greece, with ships Triglianou owner Philip Cavounidis.

The 1923 is the expropriation of land Skouze which Triglianous granted to refugees. Getting a new home, the Triglianoi, distinguished by the strength and spirit, build and upgrade a new Rafina. Some shelters are granted refugee Vourliotes, Karamanlis and others.

In 1929 he established the community of Rafina, with the only major settlement Junction Rafina, which even before the arrival of refugees from occupied lignite mine workers (majority Evvoiotes). The next decade is characterized Rafina to strong growth in tourist traffic and the use of the harbor.
The Second World War but shadows and Rafina, where installed German and Italian troops in forcing residents compulsions and prohibitions and temporarily stopping the growth of the city.

The postwar period is Rafina in a perfectly successful attempt economic and social conversion fostered by modernization of the port, turn key, functional works and the construction of buildings.

In 1994, Rafina - second only to Piraeus port of Athens, is a municipality. Today Rafina is a beautiful beach, modern city that retains its color and respects its identity, loves its residents and attracts many tourists and visitors.